Bezglutenowe bułeczki z kaszy jaglanej i quinoi

Nieczęsto pojawia się w naszym domu chleb. Przepisów na bezglutenowe pieczywo, w tym bezglutenowe bułeczki jest cała masa, ale rzadko nam tego brakuje. Jednak kiedy Twój mąż, który dotąd omijał kuchnię szerokim łukiem, nagle wkracza do tego tajemniczego pomieszczenia i oznajmia, że będzie teraz robić hummus to chwytasz okazję i do rzeczonego hummusu doprodukowujesz świeże pieczywo. Tak więc przepis powstał z potrzeby chwili, ale będzie wracał do naszej kuchni, nie tylko razem z hummusem.

Przepis na bezglutenowe bułeczki z kaszy jaglanej i quinoi powstał w oparciu o ten przepis na chleb.

BułkiKaszaJaglana4 (1 of 1)

 

SKŁADNIKI (na 12 niewielkich bułeczek)

– 1 szklanka kaszy jaglanej

– 1 szklanka quinoi (czarnej lub czerwonej dla koloru, ale biała też się nada)

– 5 łyżek siemienia lnianego

– 1-2 łyżki tahini

– 1 łyżka dowolnego słodu roślinnego

– 3 łyżki roztopionego oleju kokosowego

– 2 łyżki octu jabłkowego (najlepiej eko)

– 1 łyżeczka soli

-1 łyżeczka sody oczyszczonej

– do posypania: nasiona dyni, słonecznika, maku lub sezamu lub mix

 

BułkiKaszaJaglana2 (1 of 1)

 

KROKI

1. Kaszę i quinoę namoczyć na noc (na około 10 godzin). Rano odsączyć na sicie i wrzucić do malaksera.

2. Siemię lniane zalać wrzątkiem i zostawić na 10 minut, po tym czasie dodać do malaksera.

3. Zmiksować wszystkie składniki na jednolitą masę i wylać do foremek do muffinek. Posypać dowolnymi nasionami: dynią, słonecznikiem, sezamem, makiem.

4. Piec przez pierwsze 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 220 stopni, po czym zmniejszyć temperaturę do 200 stopni i piec kolejne 20 minut.

Bezglutenowe bułeczki z kaszy wystudzić całkowicie przed krojeniem.

 

BułkiKaszaJaglana3 (1 of 1)

 

Wypróbowaliśmy je:

– posmarowane hummusem i przykryte marynowaną papryką

– z poranną jajecznicą

– przykryte roszponką i kawałkiem pieczonej dyni

– na słodko z miodem i orzechami włoskimi

– w towarzystwie wegańskich zup pełnych warzyw

I sprawdziły się w każdym wydaniu :-) Smacznego!

 

BułkiKaszaJaglana1 (1 of 1)

 

Przepis dodaję do akcji:
Niskokaloryczny styczeń

15 Comments:

  1. ale śliczne! :) koniecznie do wypróbowania

  2. genialne te bułeczki, to zdecydowanie coś dla mnie :)

  3. Świetny przepis dla alergików ! Bardzo udany dobór składników, mega zdrowe bułeczki:)) Śliczne zdjęcia:)

  4. Bułeczki wyszły przepyszne! Polecam!!!

  5. Koniecznie muszę je zrobić.

  6. Bułeczki są bardzo dobre, super smak. Polecam

  7. Pingback: Orientalna pasta z czerwonej soczewicy - ŻONA ZRÓWNOWAŻONA

  8. Ile sztuk wychodzi z przepisu?

  9. czy z tego przepisu zamiast bułeczek można zrobić chleb?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *