Cieciorka z marchewką, wodorostami i rodzynkami

Bardzo lubię proste dania ze strączków i warzyw, z aromatycznymi przyprawami. Poniżej kolejna propozycja na cieciorkę.

cieciormarch1 (1 of 1)

SKŁADNIKI

– 1/2 szklanki suchej cieciorki

– kilka wodorostów wakame (opcjonalnie)

– 4 marchewki

– 1 pietruszka

– garść rodzynek

– 3 łyżki niehomogenizowanego jogurtu naturalnego (opcjonalnie)

– 2 cm świeżego imbiru

– sok z 1/2 cytryny

– łyżka słodkiej papryki

– 2-3 łyżki mielonego kuminu

– 1 łyżeczka kolendry rozbitej w moździerzu

– 1 łyżka sosu sojowego Tamari (bezglutenowy)

– 3 łyżki oleju kokosowego lub masła klarowanego

– sól

cieciormarch2 (1 of 1)

KROKI

1. Cieciorkę namoczyć na noc. Gotować w świeżej wodzie aż zmięknie, mniej więcej po 20 minutach gotowania dodać wakame, pod koniec gotowania można posolić.

2. Marchewkę i pietruszkę drobno posiekać lub rozdrobnić w blenderze. Imbir zetrzeć lub drobno posiekać

3. Na patelni rozgrzać olej, dodać warzywa, rodzynki, imbir, obficie posypać kuminem i odrobiną soli. Smażyć na wolnym ogniu pod przykryciem około 20 minut.

4. Dodać ugotowaną cieciorkę i wodorosty, sok z cytryny, jogurt, kolendrę, słodką paprykę, Tamari i całość poddusić jeszcze 10-15 minut.

5. Podawać z pełnoziarnistym ryżem, najlepiej o okrągłych ziarnach lub kaszą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *