Curry z dynią, fasolą i szpinakiem

Dbam o to, żeby odżywiać się sezonowo. Jesienią króluje w mojej kuchni dynia, która oprócz smaku posiada także liczne walory zdrowotne: zawiera potas, wapń, fosfor, magnez i żelazo, prowitaminę A (beta-karoten – przeciwutleniacz zapobiegający powstawaniu chorób nowotworowych), E oraz witaminy B1 i B2, witaminy C i PP, kwas foliowy i pantotenowy, a także błonnik i pektyny.

Polecam ten świetny przepis z BBC Good Food dla tych co szukają inspiracji na potrawę z dyni. Bardzo szybki, bardzo prosty i bardzo smaczny :-)

curryDyniaSzpinak (1 of 1)
SKŁADNIKI

–  400 g dyni (waga bez skóry)

– 200 g szpinaku

– 2 łyżki masła klarowanego lub oleju roślinnego

– 1 łyżka oleju z winogron lub oliwy

– 2 cebule

– ząbek czosnku

– łyżeczka zmielonego kuminu, nasion kolendry i curry

– szczypta chilli

– 1 szklanka czarnej lub czerwonej fasoli

– łyżka koncentratu pomidorowego

KROKI

1. Fasolę namoczyć na noc i ugotować do miękkości (można użyć fasoli z puszki).

2. Cebulę pokroić w drobne plasterki, połowę wymieszać z olejem z winogron i piec w piekarniku rozgrzanym do 190 stopni przez ok 20 min (aż cebula się zezłoci).

3. W garnku rozgrzać masło i sklarować resztę cebuli, dodać czosnek przeciśnięty przez praskę i przyprawy, po chwili dodać obraną i pokrojoną w kawałki dynię, koncentrat pomidorowy i 425 ml wrzątku, gotować pod przykryciem ok 15 min. Dodać fasolę i gotować jeszcze 5 min.

4. Szpinak umyć i przelać czajnikiem wrzątku aż liście zaczną się zwijać, odcisnąć wodę i pokroić szpinak w duże kawałki, dodać do curry i poczekać aż się zagrzeje.

5. Podawać posypane pieczoną cebulką.

1 Komentarz:

  1. Pingback: Dyniowe Pancakes Gryczane - ŻONA ZRÓWNOWAŻONA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *