Farinata z pieczoną papryką

Farinata, czasami nazywana soccą, to znakomity dodatek do niemal każdego dania. Świetnie komponuje się z sałatami lub zupami. Farinata to po prostu chlebek z mąki z ciecierzycy przyrządzany z dodatkiem ziół, oliwek lub warzyw. Najlepiej smakuje ciepły, świeżo przyrządzony, prosto z pieca.

 

Farinata2 (1 of 1)

 

To trzeci przepis na farinatę, którego próbowałam i pierwszy, który z czystym sumieniem mogę polecić. Przepis pochodzi z książki Pippy Kendrick „Free-From Food for Family & Friends”, która zawiera ponad 100 przepisów na dania bez glutenu, bez produktów mlecznych i bez jajek. Klikając na książkę poniżej, zobaczysz ją na amazonie.

ksiazka

SKŁADNIKI

– 150 g mąki z ciecierzycy

– 1/2 łyżeczki soli

– 2 łyżki oliwy lub innego oleju tłoczonego na zimno

– 1/2 papryki czerwonej

– 1/2 papryki żółtej

– 1/2 papryki zielonej

– garść suszonych pomidorów

– garść czarnych oliwek

– opcjonalnie: świeże zioła do posypania (u mnie kolendra)

 

Farinata1 (1 of 1)

 

KROKI

1. Zmiksować szklankę mąki z cieciorki ze szklanką wody, solą i łyżką oliwy i odstawić na godzinę.

2. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni. Papryki oczyścić i pokroić w paski, wymieszać z łyżką oliwy i wstawić do piekarnika na 20 minut.

3. Suszone pomidory i oliwki pokroić. Wyjąć papryki z pieca i część wymieszać z ciastem razem z częścią oliwek i suszonych pomidorów. Na wierzch posypać pozostałe paski kolorowych papryk, pomidorów i oliwek.

4. Wstawić do piekarnika na około 40 minut. Pokroić po około 2 minutach, można posypać świeżymi ziołami i podawać z sałatami.

Przepis dodaję do akcji:
Niskokaloryczny styczeń   Zdrowy obiad  Zimowy Obiad

Zima  we Włoszech  Walentynkowe menu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *