Jarmuż z marchewką i jabłkiem

IMGP7643

 

Jarmuż to prawdziwa kopalnia zdrowia – bogate źródło witamin A, B, C, E, K, PP. Zawiera sporą ilość beta-karotenu, żelaza, fosforu, magnezu, białka. Ma najwięcej ze wszystkich warzyw wapnia w łatwo przyswajalnej postaci. Posiada właściwości antynowotworowe. Zawartością witaminy C jarmuż przewyższa jedynie papryka i natka pietruszki.

Poniżej najprostszy (i mój ulubiony) przepis na jarmuż krótko smażony, duszony z marchewką, jabłkiem i szalotką. Doskonały dodatek do ryb. Jeśli macie kurki lub inne grzyby, możecie śmiało dorzucić na patelnię.

 

Jarmuż1 (1 of 1)

 

SKŁADNIKI (na 1 dużą porcję)

– 1 marchewka

– 5-6 liści jarmużu

– 1 małe jabłko

– 2 małe szalotki lub 1 duża

– 3-4 cienkie plasterki świeżego imbiru

– 2 łyżki klarowanego masła lub oleju kokosowego

– szczypta kurkumy, słodkiej papryki, pieprz i sól

 

jarmuz1 (1 of 1)

 

KROKI

1. Na patelni rozgrzać masło/olej, około 30 sekund podsmażyć kurkumę i dodać drobno posiekaną szalotkę i imbir.

2. Jarmuż pokroić w cienkie paski, marchewkę obrać i pokroić (można użyć obieraczki do warzyw, żeby uzyskać paski jak na zdjęciu). Jabłko pokroić w słupki (ja nie obieram).

3. Dodać do szalotki, przyprawić i kilka minut podgrzewać na małym ogniu pod przykryciem często mieszając.

4. Z dodatkiem ryżu tworzy świetne wytrawne śniadanie. Na zdjęciu poniżej z ryżem z kurkumą.

 

Jarmuż2 (1 of 1)

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *