Orzechowe placki z płatków jaglanych

Dzisiaj zapraszam na śniadanie dla łasuchów. Na leniwe poranki kiedy możemy celebrować śniadanie dłużej niż zwykle. Placki z płatków jaglanych bez cukru, bez nabiału, bez glutenu, bez zastepników. O lekkim orzechowo-bananowym smaku. Świetne do domowej konfitury lub melasy karobowej.

Inspiracja z My New Roots.

 

PlackiJaglanoOrzech3 (1 of 1)

 

SKŁADNIKI (na 12 małych placków)

– 1/2 szklanki płatków jaglanych

– 1/2 szklanki orzechów (dowolnych, u mnie nerkowce)

– 1 łyżeczka sody oczyszczonej

– 1/4 łyżeczki soli

– 1 łyżka tahini

– 3/4 szklanki ciepłej wody

– 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego

– 9 łyżek ciepłej wody

– 1 dojrzały banan

 

PlackiJaglanoOrzech2 (1 of 1)

 

KROKI

1. Siemię zalać 9 łyżkami ciepłej wody, zmiksować i odstawić. Tahini dobrze wymieszać z 3/4 szklanki wody (można zmiksować).

2. Płatki jaglane zmielić na mąkę (na przykład w młynku do kawy) i przełożyć do miski. Nerkowce zmielić na mąkę i dodać do zmielonych płatków. Dodać sodę i sól i zmiksować.

3. Wlać tahini z wodą i ponownie zmiksować, dodać galaretkę z siemienia i rozgniecionego banana i dalej miksować. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany.

4. Ciasto odstawić na około 30 minut. Po tym czasie sprawdzić konsystencję. Prawdopodobnie będzie trzeba dodać 1-2 łyżki wody i ponownie zmiksować.

5. Smażyć niewielkie placki na niewielkiej ilości oleju kokosowego. Placki smażą się dłużej niż tradycyjne. Smażymy aż skórka będzie chrupiąca a środek puszysty (nadal będzie wilgotny). Świetnie smakują z domową konfiturą, najlepiej lekko kwaskowatą lub z dowolnym słodem roślinnym.

 

PlackiJaglanoOrzech1 (1 of 1)

1 Komentarz:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *