Prażona kasza jaglana z daktylami i orzechami

Ostatni weekend spędziłam w Gościńcu Kowalówka, pięknym miejscu z fantastyczną kuchnią. Zachwyciła mnie śniadaniowa kasza jaglana prażona na maśle klarowanym z daktylami i orzechami. Przede wszystkim swoją prostotą, ale również tym, że znalazło uznanie u osób na co dzień odżywiających się bardziej tradycyjnie. U mnie wersja wzbogacona musem jabłkowym (opcja, ale polecana).

Kasza jaglana stanowi cenny element diety przede wszystkim dzięki swoim właściwościom odkwaszającym organizm. To źródło łatwo przyswajalnego białka, witamin z grupy B, wapnia, fosforu, magnezu, żelaza, miedzi. Szczegółowe informacje znajdziecie tutaj.

 

Jaglanka2 (1 of 1)

 

SKŁADNIKI (na 2 porcje)

– 3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej

– 1 i 3/4 szklanki wrzątku

– garść daktyli

– garść rodzynek

– garść migdałów

– garść orzechów brazylijskich

– czubata łyżka masła klarowanego (ghee)

– łyżeczka startego lub posiekanego świeżego imbiru

– szczypta cynamonu

– jabłko (na mus)

 

Jaglanka1 (1 of 1)

 

KROKI

1. W garnku rozpuścić ghee, dodać posiekane orzechy, daktyle, rodzynki i imbir. Prażyć na średnim ogniu przez 2-3 minuty ciągle mieszając.

2. Dodać suchą kaszę i nadal mieszać przez około minutę. Dodać cynamon i zalać wszystko wrzątkiem.

3. Zmniejszyć płomień, przykryć garnek i gotować ok 15 minut. W międzyczasie w oddzielnym garnku przygotować mus z jabłka (pokrojone jabłko z odrobiną wody podgotować ok 15 minut na średnim ogniu). Kiedy kasza wchłonęła prawie całą wodę, wyłączyć płomień i potrzymać danie pod nakryciem jeszcze kilka minut.

4. Kaszę z daktylami przykryć musem jabłkowym i pałaszować :-)

 

Jaglanka3 (1 of 1)
Rozgrzewające (wege) dania EDYCJA II

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *