Ulubione śniadanie późnego lata (kasza jaglana z pomidorami)

KaszaJaglanaPomidor3 (1 of 1)

 

Pomidory smakują najlepiej kiedy dojrzewają w pełnym słońcu. Właśnie o tej porze roku, późnym latem, ryneczki uginają się od pysznych, dojrzałych pomidorów. Warto skorzystać i przygotować proste śniadanie: kasza jaglana z pomidorami, szczypiorem i świeżymi ziołami.

KaszaJaglanaPomidor1 (1 of 1)

 

SKŁADNIKI (na 1 porcję)

  • 1/2 szklanki suchej kaszy jaglanej
  • 1 duży pomidor lub 2 mniejsze
  • szczypior/dymka
  • 2 cienkie plasterki imbiru
  • świeży lub suszony tymianek (szczypta)
  • sól, pieprz
  • oliwa
  • kilka kropli cytryny lub wody z kiszonych warzyw
  • w wersji nie-wegańskiej: 1/2 łyżeczki masła klarowanego
  • świeże zioła: kolendra lub natka pietruszki (można pominąć)
  • opcjonalnie: 1/2 awokado

 

KaszaJaglanaPomidor2 (1 of 1)

 

KROKI

  1. Kaszę lekko uprażyć w suchym garnku o grubym dnie (mieszając i uważając, żeby się nie przypaliła) Po kilku minutach prażenia, zalać 1 szklanką wrzątku i lekko posolić. Gotować pod przykryciem na niewielkim ogniu, aż kasza wchłonie całą wodę.
  2. Szczypior cienko pokroić (zieloną i białą część). Pomidory pokroić w drobną kostkę. Imbir posiekać w cienką kosteczkę.
  3. Do ciepłej kaszy dodać masło klarowane (jeśli z niego korzystamy) i wymieszać tak, żeby się rozpuściło.
  4. Do kaszy dodać szczyptę tymianku, pieprzu, imbir, szczypior, pomidory, sok z cytryny lub wodę z kiszonek i wymieszać. Przełożyć na talerz, pokropić oliwą.
  5. Awokado pokroić w cienkie plasterki, zioła posiekać i ułożyć na kaszy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *