Wegańska zupa z trójkolorowej soczewicy

Dzisiaj wegańska zupa z soczewicy w trzech kolorach. Pyszna, rozgrzewająca, bardzo sycąca i pyszna. Idealna na zimowe chłody.

Soczewica jest bogatym źródłem białka przy niskiej zawartości tłuszczów. Ponadto zawiera bardzo dużo kwasu foliowego i z tego powodu jest polecana kobietom w ciąży. Jedna porcja soczewicy (198 g) dostarcza 90% dziennej zalecanej ilości kwasu foliowego. Ta wegańska zupa z soczewicy zawiera również składniki mineralne takie jak żelazo, fosfor, magnez, wapń, oraz witaminy C, E, K i z grupy B.

 

zupaSoczewicaKalafior2 (1 of 1)

 

Przepis jest inspirowany podobnym z książki ‚Top 30 Easy Vegan Soup Recipes for Busy Women’

veganSoups

U mnie z odrobinę intensywniejszymi przyprawami i większą ilością warzyw i soczewicy.

SKŁADNIKI

– 1 duża cebula

– 3 łodygi selera naciowego

– 3 marchewki

– 1/2 szklanki czarnej soczewicy

– 1/2 szklanki czerwonej soczewicy

– 1/2 szklanki brązowej soczewicy

– 3/4 średniej wielkości kalafiora

– 500 ml przecieru pomidorowego (w sezonie pomidory)

– bulion warzywny

– 1 łyżeczka kuminu (zmielonego w młynku lub rozbitego w moździerzu)

– 1 łyżeczka słodkiej papryki

– 1 łyżeczka kurkumy

– 1 łyżka garam masali

– pieprz i sól

– coś do zeszklenia warzyw

– ugotowana kasza jaglana, quinoa lub ryż do podania

– oliwa do dodania do talerza

zupaSoczewicaKalafior3 (1 of 1)

 

KROKI

1. Rozgrzać w dużym garnku masło klarowane lub w wersji wegańskiej olej roślinny. Zeszklić drobno posiekaną cebulę z kuminem, kurkumą i słodką papryką. Dodać pokrojony w paski seler naciowy i marchew w talarkach. Dodać odrobinę bulionu warzywnego, żeby poddusić warzywa w niewielkiej ilości bulionu.

2. Po około 10 minutach dodać więcej bulionu soczewicę i przecier pomidorowy. Bulionu powinno być tyle, żeby przykryć soczewicę około 7 cm warstwą. Zagotować, zmniejszyć płomień i gotować aż soczewica zmięknie (około 20 minut).

3. Kiedy czerwona soczewica rozpadnie się a brązowa i czarna zmiękną, dodać kalafior podzielony na różyczki. Przyprawić garam masalą, pieprzem i solą. Gotować jeszcze 10 minut. Kalafior powinien być lekko chrupiący. Uwaga, żeby go nie rozgotować.

4. Do talerza dodać ugotowaną kaszę lub ryż, łyżkę oliwy i ewentualnie natkę pietruszki.

 

zupaSoczewicaKalafior1 (1 of 1)

 

Przepis dodaję do akcji:

Niskokaloryczny styczeń   Zdrowy obiad   Zimowy Obiad

Niski IG czyli świadome odżywianie

1 Komentarz:

  1. Wygląda jak dla mnie idealnie :) Uwielbiam takie zupy ze strączków i warzyw i bardzo podoba mi się jej gęstość :) I najczęściej do zup strączkowych dodaję właśnie kaszę jaglaną :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *