Wiosenne oczyszczanie, czyli sałatka z pokrzywami

Wiosenne oczyszczanie… temat rzeka… Metod jest wiele, bez dwóch zdań warto obudzić organizm po zimie, posprzątać i przygotować do letniej aktywności. Osobiście polecam post owocowo-warzywny Ewy Dąbrowskiej. Niezależnie od tego czy zdecydujecie za czy przeciw możecie sięgnąć po sałatkę z pokrzywą.

 

SałatkaPokrzywa2 (1 of 1)

 

Maj to idealna pora na zbieranie pokrzywy. Tutaj ciekawy tekst o tym, dlaczego warto pokrzywę wyciskać, spożywać i zaparzać. Pokrzywa podnosi odporność, oczyszcza i wzmacnia krew, poprawia kondycję włosów, co po zimie nikomu nie zaszkodzi. Jeżeli dotychczas nie jedliście pokrzywy, warto wprowadzić ją do diety stopniowo. Czyli zamiast dużej garści pokrzywy początkowo dodajemy do sałatki garstkę i stopniowo zwiększamy udział pokrzywy.


SałatkaPokrzywa3 (1 of 1)

 

Jeśli sałatka ma być zgodna z zaleceniami Ewy Dąbrowskiej nie dodajemy do niej oliwy ani żadnego innego tłuszczu.

 

SałatkaPokrzywa1 (1 of 1)

SKŁADNIKI (na 4 porcje)

– główka sałaty masłowej lub innej ulubionej (rzymskiej, lodowej, roszponka)

– pęczek rzodkiewek

– 2 grejpfruty

– pęczek szczypiorku

– duża garść pokrzywy (tylko górne 4-5 listków wraz z łodyżką)

– do wersji nie postnej: oliwa + sok z cytryny lub żywy ocet (wymieszane w proporcji 1 część soku/octu na 2 części oliwy)

 

SałatkaPokrzywa5 (1 of 2)

 

KROKI

1. Składniki dokładnie umyć, kilkakrotnie przepłukać i osuszyć. Pokrzywę sparzyć i odsączyć. W dużej misce wymieszać sałatę i pokrzywę.

2. Rzodkiewki pokroić w cienkie plastry, szczypiorek na kawałki i dodać do sałatki.

3. Grejpfruty obrać z białych błonek i ułożyć na sałatce. Najlepiej robić to nad miską sałaty tak, żeby sok wpadał na sałatkę.

4. Można sałatkę skropić oliwą wymieszaną z sokiem z cytryny lub octem.

 

SałatkaPokrzywa4 (1 of 1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *